SOS toegang opent deuren

1)  SOS toegang opent letterlijk deuren door slagbomen, deuren, hekken en andere obstakels onderweg te doorbreken, 2) Grotere patiëntveiligheid door snellere bereikbaarheid van patiënten die zich achter slagbomen/poorten bevinden, 3) Grotere efficiency en flexibiliteit van het wagenpark, zowel nu als in de toekomst

SOS-toegang is een systeem met ontvangers op de slagbomen/poorten en zenders in de ambulance voertuigen. e te openen slagbomen deuren of hekken zijn zichtbaar in CityGis en vanuit hier ook te openen. Ambulancezorg Groningen gaat het systeem ook gebruiken om intern tot een uniforme toegang tot garage deuren van de ambulanceposten te komen. Het systeem behelst hiermee een geheel aan oplossingen voor

toegangsproblemen die op dit moment worden ervaren binnen onze organisatie. SOS toegang is geen nieuw systeem, meerdere regio’s werken er al mee en is een landelijke ontwikkeling om tot een nationaal gestandaardiseerd systeem voor hulpdiensten te komen. Ambulancezorg Groningen zet momenteel stappen om hier ook een bijdrage aan te leveren

“Ik hoop dat veel bedrijven hieraan meedoen, zodat wij sneller ons werk kunnen doen.”

“Het blijft lastig wanneer we bij een camping komen in Groningen of een andere provincie. Op het moment dat het levensbedreigend is, wil je zo snel mogelijk bij de patiënt zijn.”

De volgende stappen zullen zijn het implementeren van de zend- en ontvangsystemen binnen Ambulancezorg Groningen en het laten aansluiten van

externe bedrijven en organisaties die mee willen doen aan SOS toegang.