Vorige

patiënttevredenheids onderzoek

de feiten

1) PTO moet inzicht krijgen op de ervaringen en wensen van patiënten, 2) onderzoeksmethode waren telefonische interviews door een externe partij en een spiegelgesprek, 3) patiënten tevreden over zorgverlening Ambulancezorg Groningen 

wat betekent dit?

Zorgbelang Groningen heeft een patiënttevredenheidsonderzoek gehouden. Zij hebben hiervoor patiënten en bij de zorg aanwezige familieleden telefonisch geïnterviewd. De nadruk in de interviews

lag daarbij op de bejegening en hoe de zorg is ervaren. Gebleken is dat men erg tevreden is over de geleverde zorg, De patiënten voelden zich gehoord, serieus genomen en goed behandeld. 

meningen

“Het waren hele aardige jongens. Alles wat er moest gebeuren, legden ze uit. Ze stelden me gerust. Ze waren goed gehumeurd en professioneel. Vooral de laatste keer waren ze goed. Verontschuldigden zich zelfs voor de slechte weg waar we op reden.”

“Ja, ik voelde me serieus genomen. Ze zijn heel professioneel. Het ambulancepersoneel weet precies wat ze doen en hoe ze dat doen. Ik heb hier alleen maar goede ervaringen mee."

blik vooruit

Uitkomsten waar we als organisatie en medewerker erg trots op mogen zijn! Want dat is toch waar we het werk voor doen. Het leveren van goede zorg en tevreden patiënten. Natuurlijk zijn er ook een paar kleine aandachtspunten, waarmee we aan de slag

kunnen om de zorg nog beter te maken. Het is de bedoeling om dit onderzoek elke drie jaar te herhalen zodat we zo goed mogelijk kunnen inspelen op de ervaringen van onze patiënten. 

gerelateerde webpagina