Vorige

promotieambulance

de feiten

1) budget Menzis leidt tot initiatief promotieambulance, 2) eerste openbare optreden tijdens open dag Martini Ziekenhuis, 3) grote presentatie tijdens opening post Uithuizen, 4) team start met 10 enthousiaste medewerkers, 5) aan de slag met presentatiemateriaal en een presentatietraining, 6) diverse organisaties doen een beroep op promotieteam

wat betekent dit?

Na de start van het promotieteam en de verbouwing en inrichting van een wat oudere ambulance tot promotieambulance komen er veel aanvragen voor een ‘optreden’. Al snel wordt duidelijk dat hele kaders en spelregels noodzakelijk zijn om toegevoegde waarde te houden voor de aanvrager én voor onze

eigen organisatie. Het doel van de promotieambulance is meer bekendheid geven aan het werk van de ambulancezorg. Dat begint al vanaf het moment dat er 112 gebeld wordt, tot het moment dat de ambulance in actie komt.

meningen

“We gaan graag naar ziekenhuizen en verzorgingshuizen, want daar is nog veel onwetendheid over wat we doen. Daar moeten we ook onze nieuwe collega’s vandaan halen. Ze hebben de weg naar ons helaas nog niet echt gevonden.”

 “De reacties zijn ontzettend positief. Het is ook verbazingwekkend te merken hoe weinig kennis mensen hebben over ons vak en over de mogelijkheden in een ambulance. Ik vind het prachtig om over ons mooie werk te vertellen. Ik kreeg een staande ovatie, leuk!”

blik vooruit

De promotieambulance draagt bij aan de profilering van Ambulancezorg Groningen in de branche en aan de kennis van de Groningers over het werk. In de loop van 2014 kan de inzet van social media, zoals Twitter en Facebook, een sterke impuls geven aan

de resultaten van de promotieambulance. Het promotieteam kan ook gebruik maken van het eigen netwerk, door meer de samenwerking met de ketenpartners op te zoeken om van elkaar te leren.

gerelateerde webpagina