Vorige

profilering en communicatie

de feiten

1) promotieteam presenteert zich met promotieambulance, 2) Congres trekt landelijke aandacht van branche en pers, 3) nieuwe website in voorbereiding met inzet social media, 4) communicatieprofessional krijgt vaste plek in de organisatie, 5) mountainbike-team in gesponsorde outfit, 6) 4-Mijlteam traint en presteert voor sponsor Ambulancezorg Groningen, 7) Ambulaid openbaar te zien en te horen via YouTube

wat betekent dit?

Hard werken doen we allemaal. De zorg voor de patiënt staat centraal bij alles wat we doen. Om het werk efficiënt te laten verlopen is communicatie nodig. Dat lijkt vanzelfsprekend, want we communiceren allemaal, elke dag. Toch is het voor onze organisatie zinvol om gestructureerd na te denken over de manier waarop we intern en extern communiceren. Een belangrijke stap bij de communicatie is dat we nu een sterke, gezamenlijke

boodschap voor de buitenwereld hebben vastgelegd in het visietraject. Onze boodschap voor de wereld om ons heen is dat we ‘samen beter’ presteren. Om die boodschap kracht bij te zetten zoeken we de burgers en bezoekers van de provincie op met de promotieambulance, presenteren we onze visie op menswaardig sterven in een congres en werken we hard aan een nieuwe website.

meningen

“Het is belangrijk dat wij in de eigen branche en in de hele keten van zorg herkend worden als onmisbare, professionele schakel. Open communicatie laat grenzen op den duur verdwijnen, verwacht ik.”

“Er zijn maar weinig mensen die het jaarverslag tot nu toe lezen. Dat is jammer. Misschien komt daar dit jaar verandering in door de nieuwe manier waarop we het presenteren. Dat hoort ook bij de interne én externe communicatie.”

blik vooruit

De nieuwe website gaat in 2014 online. Het gebruik van social media als Twitter, Facebook en LinkedIn krijgt langzaam vorm. Bijdragen van alle medewerkers

geven op termijn steeds meer inhoud aan de profilering van onze organisatie in de hectische, boeiende wereld van de zorg.

gerelateerde webpagina's

Volgende